Toshkentda avtomobil ehtiyot qismlarini sotib oling
RUS UZ-cyr

Avtomobil suspenziyasidagi amortizatorlar

Avtomobil suspenziyasi-bu yuk ko'taruvchi tizim va avtomobil g'ildiraklari (yoki ko'priklari) o'rtasida elastik aloqani ta'minlaydigan, yuk ko'taruvchi tizim va g'ildiraklarga dinamik yuklarni kamaytiradigan va ularning tebranishlarini susaytiradigan, shuningdek haydash paytida avtomobil tanasining holatini tartibga soluvchi qurilmalar to'plamidir. Muayyan avtomobilning osma xususiyatlari turli parametrlarga (avtomobilning burilmagan massalari, osma kinematikasi, g'ildirak bazasi, o'lchagich, tananing qattiqligi) va alohida qismlarning o'zaro ta'siriga (elastik elementlarning turi va qattiqligidan, amortizatorlardan, stabilizatorlardan, menteşalardan, tutqichlardan va ayniqsa shinalardan) bog'liq.

To'xtatib turish elementlari

Qo'llanma qurilmalari Elastik suspenziya elementlari O'chirish moslamalari

Birinchidan, biz turli xil suspenziya elementlarining rollarini tushunamiz. Ko'pgina zamonaviy avtoulovlarda asosiy elastik elementlar buloqlardir. 30-40 yil oldin, bu rolni asosan "yarim kunlik" va damperlar bilan ishlaydigan buloqlar bajargan. Bahor barglari orasidagi ishqalanish tufayli tebranishlar muvaffaqiyatli o'chirildi.

Buloqlar avtomobilning osma va kuzovi o'rtasida o'rnatiladi va yo'ldan keladigan kuzovga zarbalarni o'chirish uchun mo'ljallangan. G'ildirak biron bir to'siqqa o'ralganida, buloq qisqaradi va tanasi biroz yuqoriga siljiydi, g'ildirak to'siqdan siljiydi – bahor to'g'rilanadi.

Biroq, bitta yoqimsiz nuqta bor. Masalan, elastik elementlarga ham tegishli bo'lishi mumkin bo'lgan kauchuk to'pni olaylik. Uni erga urib, sakrashni to'liq to'xtatguncha vaqtni belgilang. Agar sizning osma dizayningizda faqat buloqli qo'llar bo'lsa, Sizning mashinangiz ham sakraydi. Va buloqlarning qattiqligiga qarab, suspenziya tosh yoki paxta momig'i kabi yumshoq bo'ladi, lekin ikkala holatda ham avtomobilni boshqarish unutilishi mumkin. Bunday suspenziya uchun eng yomoni rezonans bo'lib, unda tebranishlar suspenziyaning alohida elementlarini va uning mahkamlagichlarini yo'q qilishi mumkin.

Muammo suspenziyaga amortizatorni – g'ildirakning tanaga nisbatan harakatlanishiga imkon beradigan, ammo avtomobilning tebranishini istisno qiladigan elementni kiritish orqali hal qilindi. Hozirgi vaqtda yengil avtomobillar uchun" asosiy oqim " teleskopik gidravlik amortizatorlardir.

Agar iloji boricha soddalashtirsangiz, amortizatorning ishlashini quyidagicha tasvirlashingiz mumkin: yog ' bilan to'ldirilgan silindr mavjud, silindr ichida piston bilan novda harakatlanadi. Ushbu pistonda faqat bitta yo'nalishda ochiladigan klapanlar mavjud.

Piston pastga siljiganida, ba'zi klapanlar ochiladi va suyuqlik piston ustidagi bo'shliqqa kiradi, agar piston yuqoriga ko'tarilsa, boshqa klapanlar ochiladi va suyuqlik piston ostidagi bo'shliqqa oqadi. Tebranishlarning susayishi yog'ning siqilmasligi va ma'lum bir yopishqoqlikka ega ekanligi tufayli yuzaga keladi.

Aytgancha, nima uchun umuman klapanlar kerak? Ehtimol, teshiklar etarli bo'larmidi? Aslida, bu etarli emas. Amortizatorning muhim xususiyatlaridan biri bu sindirish va siqish uchun qattiqlik miqdori. Boshqacha qilib aytganda, bu amortizator dastagiga bosilganda yoki korpusdan chiqarilganda qarshilik. Ushbu qattiqlikni sozlash uchun Vanalar kerak.

Klapanlarning turli xil o'tkazuvchanlik xususiyatlari tufayli amortizatorni amortizatordan tortib olishdan ko'ra uni bosish biroz osonroq. Bu to'siqqa urilganda g'ildirakdan tanaga zarba uzatilishini istisno qilish uchun g'ildirakning yuqoriga harakatlanishiga to'sqinlik qilmaslik kerakligini hisobga olgan holda amalga oshiriladi. Bu holda klapanlar ko'proq yog ' o'tishiga imkon beradi. Ammo agar yo'lda katta teshik bo'lsa, unda g'ildirakni "siqilgan" holatda ushlab turish kerak, nega unga tushishga shoshilish kerak? Shuning uchun amortizatorni "eritish" uchun klapanlar kamroq yog ' o'tishiga imkon beradi.