Toshkentda avtomobil ehtiyot qismlarini sotib oling
RUS UZ-cyr

Amortizatorlarni o'rnatish

Amortizatorlarni o'rnatish usullari avtomobillarga kiritilganidan beri o'zgarmadi. Shunday qilib, har doim ularning yuqori qismi avtomobil tanasiga yoki ramkaga, pastki qismi esa to'xtatib turish elementiga, xoh u tutqich yoki uzluksiz ko'prikning nuriga o'rnatiladi. Shu sababli, ushbu elementni almashtirish aksariyat hollarda qiyinchiliklarga olib kelmadi: men pastki o'rnatish murvatini burab qo'ydim, yuqori o'rnatish murvatini burab qo'ydim va shu bilan amortizator qo'limda.

Orqa suspenziyalarning amortizatorlari bilan hamma narsa qoladi, ammo old tomondan hamma narsa biroz murakkabroq. Old g'ildirakli transport vositalarining paydo bo'lishi bilan, asosan, oldingi suspenziyaning pastki qo'liga biriktirilgan va qo'zg'aysan milini o'rnatishga xalaqit beradigan amortizatorni qaerga qo'yish kerakligi haqida savol tug'ildi.

Ushbu muammoning ikkita asosiy echimi paydo bo'ldi. Birinchi variant-amortizatorning pastki qismini u shaklidagi qavs orqali dastagiga o'rnatish, uning ichida qo'zg'aysan mili o'tgan. Ikkinchi variant-amortizatorni bahor bilan birga yuqori osma qo'l ustidagi bo'shliqqa o'tkazish. Bunday holda, amortizatorning pastki qismi suspenziyaning yuqori qo'liga biriktirilgan va bu butun dizayn amerikalik muhandis Earl Style Makferson nomi bilan atalgan.

Makferson 1930-yillarda Chevrolet Cadet Ultra byudjetli konsep-kari uchun ushbu yangi osma turini ishlab chiqardi. Amalda, u faqat urushdan keyin, 1948 yilda Frantsiya bozori uchun Ford Vedette-da qo'llanila boshlandi. Endi siz ushbu qisqa, hayajonli voqeani bilasiz va ba'zida bilim bilan porlashingiz mumkin, biz hozirgacha mashhur bo'lgan ushbu dizaynning xususiyatlariga o'tamiz.

Makferson amortizatorni kamon bilan birga bitta zarba ustuniga birlashtirdi. Ushbu tokchada yuqori qismi rulmanli menteşaga ega va korpus elementiga – stakanga tayanadi. Qo'llab-quvvatlovchi podshipnik tufayli tirgak o'z o'qi atrofida aylanishi mumkin. Va agar siz amortizator ustunini ma'lum bir burchakka o'rnatsangiz, unda siz g'ildirakning harakatlanish traektoriyasini va uni o'rnatish burchaklarini, masalan, Kamber, burilish o'qining uzunlamasına va ko'ndalang egilish burchagini o'rnatishingiz mumkin (bu kelajakdagi nashrlarda albatta ko'rib chiqiladi).

Ma'lum bo'lishicha, tokchani bunday o'rnatish bilan siz suspenziyaning yo'naltiruvchi yuqori qo'lidan xalos bo'lishingiz va shu bilan uni arzonlashtirishingiz mumkin. Süspansiyondeki rulman pastki qo'lning to'p tayanchiga va amortizator ustuniga ulanadi va u bilan aylanadi. Bu holda stabilizator paneli pastki qo'lga yoki to'g'ridan-to'g'ri amortizator ustuniga o'rnatilishi mumkin.

Agar siz raftni rulga ulash usullarini ko'rib chiqsangiz, unda bir nechta bor. Rulni tirgak korpusidagi qavsga mahkamlash mumkin. Ko'pincha-yong'oq bilan ikkita eksantrik murvat va ular g'ildirak kamberini sozlash elementlari. Agar g'ildiraklarning qulashi tizimli ravishda yotqizilgan bo'lsa, unda sozlash kerak emas, demak siz tirgakni rulning qavsiga mahkamlashingiz mumkin. Ushbu versiyada mahkamlash moslamasi bitta murvat bilan mahkamlanadigan tirqishli ko'zdir. Eng oson variant-bu raf korpusini rulga bosish (bizning Chevrolet Lanos sinov dasturimiz kabi). Bularning barchasi ko'pincha bitta qism sifatida keladi – musht bilan yig'ilgan.

Makferson tipidagi amortizator ustunining kamchiliklari ro'yxatiga nisbatan kichik osma harakatlarni kiritish mumkin va natijada bunday dizayn juda kam uchraydi, agar istisno bo'lmasa, haqiqiy suvlarda (ammo bunday mashinalar deyarli yo'q). Buning sababi shundaki, tirgak kamonining maksimal siqilishi bilan g'ildiraklarni o'rnatish burchaklari juda kuchli o'zgara boshlaydi, bu esa avtomobilni boshqarishda jiddiy yomonlashuvga olib keladi va shinalarning haddan tashqari aşınmasına olib keladi.

Amortizator ustunlari amortizatorni almashtirish qobiliyatiga ega va bo'lmasdan bo'lishi mumkin. Birinchi versiyada, bahor uchun qo'llab-quvvatlanadigan raf tanasi amortizatordan alohida ishlab chiqariladi. Ikkinchisida-amortizator korpusi bir vaqtning o'zida tirgak korpusiga ega va to'g'ridan-to'g'ri unga kamonning pastki tayanchi o'rnatilgan. Bahorning yuqori qo'llab-quvvatlashi amortizator tayog'iga biriktirilgan. Yuqoridan va pastdan bahor kauchuk yostiqlar orqali tayanchlarga ta'sir qiladi. Amortizatorning dastagiga elastik to'sar o'rnatilgan-rezina yoki poliuretan vtulka, bu kamon to'liq siqilganda osma qismlarning zarbalarini oldini oladi.

Amortizator ustunidagi bahor har doim kuchlanish ostida bo'ladi. Dastlab, yig'ilishdagi teskari va bo'shliqlarni bartaraf etish uchun siqish kerak. Avtomobildagi tokchani almashtirish har doim mexanik uchun kichik quvonchdir, chunki ish narxi ancha arzon.

Amortizatorni o'rnatish xususiyatlari

O'rnatish vaqtida bahor zarar ko'rmasligi muhimdir. Buning uchun maxsus plastik qoplamalar ishlatiladi. Monroe buloqlari ishlab chiqarishda korroziyani oldini oladigan himoya qatlami bilan qoplangan, ammo mexanik deformatsiyaga yo'l qo'ymaslik kerak.

Bahor bog'ichi vise bilan o'rnatiladi. Ko'pincha mexaniklar amortizatorni shunday o'rnatadilar va bu xato. Agar dizayn ikki quvurli bo'lsa, unda xavf faqat bo'yoqqa zarar etkazishdir. Ammo bitta quvurli konstruktsiyada korpusga zarar etkazilishi mumkin, bu esa piston klapanining ishdan chiqishiga olib keladi.

Rafni yig'ishda buloqni to'g'ri o'rnatishga e'tibor bering. Monroe buloqlarida "yuqoriga" o'qiga va stop yozuviga e'tibor bering. Siqish Tork kaliti yordamida amalga oshiriladi. Siz zarba vositasidan foydalana olmaysiz, chunki u tishli qismga va novdaning yuqori qismiga zarar etkazishi mumkin.

E'tibor bering, amortizatorni o'rnatishda oxirgi puflash avtomobil yuk ostida, ya'ni yerda turganda sodir bo'lishi kerak.

Orqa amortizatorning postini yig'ishda, yong'oqni mahkamlash qat'iy tartibga solingan kuch bilan amalga oshirilganligiga ishonch hosil qiling. Agar siz unga etib bormasangiz, unda qulflash halqasi va vtulka o'rtasida bo'shliq paydo bo'lishi mumkin. Bunday holda, siz harakatlanayotganda taqillatishni eshitasiz. Qulflash halqasi o'rindiqdan chiqib ketish xavfi mavjud. Agar siz uzukni haddan tashqari oshirsangiz, xuddi shunday ta'sir bo'lishi mumkin.

Yakuniy puflash avtomobil tekis gorizontal yuzada g'ildiraklarda turganda sodir bo'ladi.

Amortizatorlarni almashtirish misoli

Shunday qilib, keling, Chevrolet Lanos-ni old tomondan yig'iladigan osma tirgaklari bilan kutib turadigan remzonga o'tamiz. Biz eski buloqlarni qoldiramiz, ammo amortizatorlarni o'zgartiramiz. Avtomobil egasi standart old osma ikki trubkali amortizatorlar juda yumshoq va ishlov berish qobiliyatiga ega emas deb qaror qildi. Yechim oldingi bitta quvurli gaz bilan to'ldirilgan amortizatorlarni o'rnatish edi.

Biz boshlaymiz. Drayv milining mahkamlash somunini g'ildirak uyasiga burab, keyin mahkamlash murvatlarini burab, old g'ildirakni echib oling. Bundan tashqari, mahkamlash elementlarini burab qo'yishni osonlashtirish uchun biz wd40 qutqarish vositasini tutqichning to'p tayanchi va bog'lovchi novda uchining bo'g'iniga sepamiz.

Pinni olib tashlang va to'pni qo'llab-quvvatlovchi gaykani rulga burang. Ular qo'yib yuborishdi, lekin stabilizatorni stabilizator ustuniga (dastagida) mahkamlash somunini to'liq burishmadi. Wd40 ta'siri ostida ulanish biroz bo'shashgandan so'ng, rulning uchini amortizator ustunidagi ko'zga mahkamlash uchun gaykani burab qo'ying.

Hech qanday holatda siz menteşenin barmog'ini bolg'a bilan urmasligingiz kerak, shuning uchun bu erda sizga universal tortgich kerak bo'ladi – uning yordami bilan biz uchining menteşesini ajratamiz. Amortizatorni rul va tormoz diski bilan yig'ish kerak bo'lganligi sababli, tormoz kaliperini olib tashlash kerak. Operatsiya eng oddiy: yuqori va pastki yo'naltiruvchi murvatlarni burab, kaliperni demontaj qiling. Shu bilan birga, tormoz pabuçlarının holati tekshirildi (ular bilan hamma narsa tartibda). Aytgancha, tormoz shlangini kaliperdan ajratib olishning hojati yo'q.

Keyinchalik, pastki osma qo'lni ruldan ajratib oling. Bizda bu bilan bog'liq muammolar yo'q edi, lekin ulanish nordon bo'lsa, universal tortgichdan foydalanish tavsiya etiladi. Rafni biroz orqaga tortib (uning yuqori o'rnatilishi buni amalga oshirishga imkon beradi), g'ildirak markazidan qo'zg'aysan milini chiqarib oling. Bunday holda, milning Cv bo'g'inining anteriga zarar bermaslik uchun juda ehtiyot bo'lish kerak.

Biz g'ildirak uyasidan dvigatel bo'linmasiga o'tamiz. Bu erda biz tokchani tananing stakaniga mahkamlash uchun yong'oqlarni burab qo'yamiz. Bundan tashqari, hech qanday muammo bo'lmaydi. Faqatgina ogohlantirish: tokchani ushlab turing, chunki bu yong'oqlarni burab, siz tirgak tayanchini mashinaga ulaydigan oxirgi mahkamlagichni olib tashlaysiz.

Hammasi, tafsilot qo'lda. Endi biz amortizatorni demontaj qilishimiz kerak. Buning uchun sizga haqiqiy maxsus vosita va undan foydalanish bo'yicha ma'lum ko'nikmalar kerak bo'ladi. Qurilmaning ikkita shtapel va yong'oqlaridan foydalanib, biz tokchaning kamonini siqamiz. Xudo uchun, bu vaqtda yuqori tayanchga qarama-qarshi turmang, chunki qurilmani buzish holatlari bo'lgan. To'satdan harakat erkinligini olgan buloq uchib ketishi mumkin va agar o'ldirilmasa, juda shikast etkazishi mumkin.

Bahor siqilgandan so'ng, biz amortizator novdasini ustunning yuqori tayanchiga mahkamlashning Markaziy somunini burab qo'yamiz. Yong'oqni echib oling, maxsus moslama bilan birga qo'llab-quvvatlash va kamonni olib tashlang. Agar tirgakda amortizator almashtirilmasa, demontaj jarayoni shu bilan tugadi, lekin bizda amortizator alohida va u yong'oq bilan o'rnatiladi. Biz uni katta kuch sarflab, orqaga buramiz va yo'q qilamiz, chunki yangi yong'oq amortizatorlar bilan birga keladi. Ekvator o'tdi! Siz yig'ishni boshlashingiz mumkin.

Raf korpusining trubasiga yangi amortizatorni o'rnating. Biz yangi yong'oqni qo'yamiz va mahkamlaymiz. Endi, shuningdek, olib tashlashda bo'lgani kabi, biz hali ham dastani bilan siqilgan buloqni mahkamlaymiz. Aytgancha, bahorning qo'llab-quvvatlovchi kauchuk yostiqlarini diqqat bilan tekshiring. Ularning yaxlitligi raf yig'ilishining mustahkamligining kalitidir. Agar hamma narsa tartibda bo'lsa, biz yuqori tayanchni o'rnatamiz va unga amortizator tayog'ini ulaymiz, uni yong'oq bilan mahkamlaymiz. Poyani mahkamlashning ishonchliligiga ishonch hosil qilganingizdan so'ng, bahor bilan birga maxsus qurilmani asta-sekin va juda ehtiyotkorlik bilan eritib oling. Biz buloqning tayanchlarga mahkam o'rnashganligiga ishonch hosil qilamiz.

Endi tokchani joyiga o'rnatish qoladi. Bu erda ehtiyot bo'lishdan boshqa maxsus tavsiyalar yo'q. Shunga qaramay, rul va disk bilan raf yig'ilishi juda qiyin, chunki uning oyog'iga tushishi unutilmas tuyg'ularni keltirib chiqarishi mumkin.

Ustunning yuqori tayanchini korpus stakaniga ulashda biz tayanchning to'g'ri joylashishini kuzatamiz, unga avtomobilning yon tomoniga ishora qiluvchi o'q qo'llanilishi mumkin. Agar o'q bo'lmasa (bu kamdan-kam uchraydi), unda siz suratga olish paytida joylarni eslab qolishingiz kerak, lekin smartfon bilan suratga olish yaxshiroqdir.

Shunday qilib, tokcha o'rnatildi va uni stakanga mahkamlaydigan yong'oqlar mahkamlandi. G'ildirak uyasiga qo'zg'aysan milini joylashtiring. Shu bilan birga, mil va uyaning tirqishlariga zarar bermaslik uchun juda ehtiyot bo'ling (ha, yana). Biz pastki qo'lni ulaymiz va ulanishni PIN qilishni unutmasdan, to'pni qo'llab-quvvatlash uchun gaykani mahkamlaymiz. Biz bog'lash tayog'ining uchini mahkamlaymiz va mahkamlash somunini mahkamlaymiz.

Tormoz kaliperini joyiga qo'ying. Biz uning hidoyat murvatlarini mahkamlaymiz. Drayv milini g'ildirak uyasiga mahkamlash uchun gaykani o'rnating va torting. Mahkamlash uchun bir joyda burmalangan kamarni chisel va bolg'a bilan maydalash kerak. Bu yong'oqning o'z-o'zidan burilishini istisno qiladi. G'ildirak joyiga va ... ikkinchi tomonga o'ting. Axir, ishlov berish xususiyatlarini buzmaslik uchun amortizatorlar har doim juft bo'lib o'zgartirilishi kerak. Biz bu jarayonni tasvirlamaymiz, ustani yolg'iz qoldiramiz.