Avtomobil amortizatorlarining o'rtacha ishlash muddati turiga va dizayn xususiyatlariga qarab 50 dan 100 ming kilometrgacha. Ammo sifatsiz yo'l bo'ylab yoki yo'ldan tashqarida tez yurish ularni tezroq ishdan chiqaradi. Shuning uchun har 10-15 ming kilometrda garajda yoki yo'l o'tkazgichda suspenziyani tekshirish tavsiya etiladi. Nosozliklarning aniq belgilari-bu tananing deformatsiyasi, yoriqlar, teshiklar va yog ' oqishi. Agar "stakan" ning yuqori qismidagi chang biroz nam bo'lsa, unda mutaxassislar "amortizator terlaydi"deyishadi. Bu uning allaqachon ishdan chiqqanligining aniq belgisidir. Ammo quruq, ammo taklif qilingan amortizatorning haqiqiy holati qanday, faqat ishlaydigan barabanli maxsus tebranish stendini ko'rsatishi mumkin. Avtomobil unga o'rnatiladi, uning g'ildiraklari ostidagi platformalar har xil tezlik va amplituda yuqoriga va pastga siljiydi. Shunday qilib, stend nosimmetrikliklar bo'ylab sayohat qilishni taqlid qiladi, ma'lumotlarni yozib oladi va keyin avtomobilning pastki qismining resursini foiz sifatida ko'rsatadi.
Ish paytida, ertami-kechmi, novda materialiga nisbatan tajovuzkor bo'lgan aşındırıcı to'planadi. Bundan tashqari, himoya to'plamida ortiqcha fosfor paydo bo'lishi mumkin. Olingan modda amortizator manjetiga zarar etkazishi mumkin. 1 km masofada o'rtacha 1250 tsikl sodir bo'ladi. Bu yog', valf va boshqa qismlarning xususiyatlarini yo'qotishiga olib keladi, buning natijasida amortizator yumshoqroq bo'ladi. Avtomobilning tormoz masofasi oshadi, burilish paytida buzilish oldinroq sodir bo'ladi.
Amortizatorlarni almashtirishda ularning tayanchlarini almashtirish ehtimoli katta: ular amortizatorni avtomobil tanasiga elastik tarzda o'rnatishga imkon beradi. Orqa va old tayanchlar boshqacha. Orqa qismlar faqat metall va elastik materialdan — izolostan, poliuretan, kauchuk yoki boshqa polimerdan tayyorlanadi. Old tayanchlarda podshipniklar mavjud bo'lib, ular tirgakni aylantirishi mumkin.
Qo'llab-quvvatlash manbai kamdan-kam hollarda amortizatorlarning o'zi bilan bog'liq. Eskirgan podshipniklar Rulni joyida aylantirganda oldingi tayanchlarda begona tovushlarni keltirib chiqarishi mumkin. Agar muammo elastik polimerda bo'lsa, nosimmetrikliklar o'tayotganda xarakterli begona tovushlar paydo bo'ladi.
Agar avtomobilning yurishi 100 ming kilometrdan oshsa va amortizatorlarni o'zgartirish kerak bo'lsa, mutaxassis bilan maslahatlashing. Bir vaqtning o'zida yangi tayanchlarni qo'yish va bir muncha vaqt o'tgach, ish uchun ikkinchi marta pul to'lamaslik foydaliroq bo'lishi mumkin.
Ko'pgina avtomobil va ehtiyot qismlar ishlab chiqaruvchilari amortizatorlarni bitta o'qda juft bo'lib almashtirishni tavsiya qiladi.
Amortizatorlar ish paytida pompalanadi deb ishoniladi. Ammo mexaniklar buni o'rnatishdan oldin qo'lda qilishni maslahat berishadi, shuning uchun zaxira kameradan saqlash paytida pastki valf orqali ish kamerasiga tushishi mumkin bo'lgan gaz orqaga qaytarilganligiga ishonch hosil qiling.
Nasos uchun dastani tushiring, shundan so'ng u kengayadi. Monroe amortizatorlari bilan siz dastani oxirigacha olib kelishdan qo'rqmaysiz. Boshqa ishlab chiqaruvchilarning dizayn xususiyati to'xtash joyiga keltirilganda raf bosimini bo'shatishdir.
Nasosni besh marta bajarish kifoya qiladi, har safar novda tobora elastikroq kirib, tezroq chiqib ketadi. Ba'zida novda tiqilib qoladi va amortizator asl holatiga qaytmaydi. Keyin qurilmani ag'darish, gorizontal sirtni bosish orqali dastani oxirigacha cho'ktirish, mahkamlash va asl holatiga qaytarish kerak bo'ladi.
Buloqlarning holatini kuzatib boring-bu elementlar juft bo'lib ishlaydi. Agar bahor o'z xususiyatlarini yo'qotgan bo'lsa yoki buzilgan bo'lsa, u holda amortizator tezda ishdan chiqadi.
Zavod balandligidan 35 millimetrdan yuqori bo'lgan kam baholangan buloqlar ham amortizatorlarning tez ishdan chiqishiga sabab bo'lishi mumkin. Süspansiyon harakati sezilarli darajada kamayadi va amortizatorning ishlash shartlari o'zgaradi. Bu resursning pasayishiga olib kelishi mumkin.
Amortizator buzilishdan eng qo'rqadi. G'ildirak yuqori tezlikda katta to'siqqa urilganda, bahor va amortizator barcha energiyani o'chira olmaydi. Ular butunlay qisqaradi, zarba tanaga o'tkaziladi. Amortizatorlarning plastik to'sarlari parchalanishi mumkin, amortizatorning o'zi esa egilishi yoki mahkamligini yo'qotishi mumkin.
To'sarlarning va anterlarning holatini kuzatib boring. Eskirgan to'sarlar amortizatorlarni buzilishdan himoya qilmaydi, singan anterlar esa suv, muz va qumdan himoya qilmaydi. Suv tufayli novda zanglaydi va muz va qum ertami-kechmi amortizatorga kirib, unga zarar etkazadi. Amortizator imkon qadar kamroq xizmat qiladi.
Qattiq sovuqda amortizatorlarni qizdiring. Mashina to'xtab turganda, siz dvigatelni isitishingiz mumkin, ammo shassi sovuq bo'lib qoladi. -25 °C dan past haroratlarda amortizatorlardagi yog 'qalinlashadi va yog' muhrlari endi elastik bo'lmaydi. Agar siz to'g'ridan-to'g'ri singan yoki muzli yo'lda normal tezlikda harakat qilsangiz, amortizatorlarga zarar etkazishingiz mumkin. Shuning uchun, sovuqda birinchi 500-1000 m masofani ehtiyotkorlik bilan haydashga harakat qiling, shunda amortizatorlardagi yog ' isinish uchun vaqt topadi.