Toshkentda avtomobil ehtiyot qismlarini sotib oling
RUS UZ-cyr

Amortizator dizaynlarining turlari

Tashqi tomondan, amortizatorlar taxminan bir xil bo'lib tuyulishi mumkin, ammo ular juda ko'p farqlarga ega. Avtomobillarda bir nechta osma konstruktsiyalar mavjud, shuning uchun old va orqa, shuningdek chap va o'ng amortizatorlar farq qilishi mumkin: amortizatorning tanasiga turli xil shassi qismlari, masalan, stabilizator ustunlari va tormoz shlanglari biriktirilishi mumkin. Ammo bu shart emas, ba'zi hollarda chap va o'ngga bo'linish bo'lmasligi mumkin.

Shunisi e'tiborga loyiqki, barcha amortizatorlar gidravlikadir, ammo oddiy odamlar ularni gaz va moyga bo'lishga odatlangan. Buning sababi shundaki, ilgari avtomobillarda gazni qo'llab-quvvatlamaydigan qurilmalar ishlatilgan. Endi ko'p hollarda azot gaz zaxirasi sifatida ishlatiladi, bosim amortizator turiga bog'liq. Ikki quvurli konstruktsiyalarda bosim 8 barga, bitta quvurli konstruktsiyalarda-30 barga etadi. Inert gazning asosiy maqsadi yog'ning ko'piklanishi va kavitatsiyaning oldini olishdir.

Pistonda bir qator klapanlar mavjud. Ularning har biri o'z bosimi va novdaning harakatlanish tezligi uchun javobgardir.

Avtomobil to'siqqa urilganda, amortizator tayog'i pastga tushadi. Siqish jarayoni deb ataladigan narsa sodir bo'ladi. Bu vaqtda yog ' novda ustidagi yuqori maydonga erkin va kuch sarflamasdan oqadi. Stok ma'lum hajmga ega, shunga o'xshash yog ' hajmi zaxira kameraga ko'chiriladi. Shu bilan birga, pastki valf ishlay boshlaydi.

Avtomobil to'siqdan chiqib ketgandan so'ng, amortizator tayog'i tashqariga chiqadi. Bu vaqtda tebranishni o'chiradigan piston valfi ishtirok etadi. Yog ' zaxira kamerasidan ishlaydigan kameraga qaytariladigan valf nazorati ostida kalibrlangan teshikdan oqib chiqadi. Bu gazni qo'llab-quvvatlash tufayli tezda sodir bo'ladi.

Strukturaviy ravishda amortizatorlarni uchta asosiy turga bo'lish mumkin: ikki quvurli, gaz bilan qo'llab-quvvatlanadigan ikki quvurli va gaz bilan qo'llab-quvvatlanadigan bitta quvurli. Avtomobillarda birinchi bo'lib ikki quvurli gidravlik amortizatorlar paydo bo'ldi. Ularning nomidan ko'rinib turibdiki, ikkita quvur bor – bo'shliqlar, ulardan birida (ichki) klapanli piston mavjud, ikkinchisi (tashqi) yog 'hajmini qoplash uchun kerak – u faqat qisman yog' bilan to'ldirilgan, qolganlari havo.

Amortizatorning ishlashi paytida ichidagi yog ' yuqori haroratgacha qiziydi, shundan u kengayadi va novda muhrlarini siqib chiqarmaslik uchun suyuqlik tashqi bo'shliqqa oqadi.

Ushbu turdagi amortizatorlarning afzalliklari kam: arzonligi va ularning ishiga tanadagi chuqurliklardan kam ta'sir ko'rsatishi. Shuni ham ta'kidlash kerakki, avtomobilning yaxshi silliqligi va bunday amortizatorlarning nisbatan past qattiqligi.

Kamchiliklarga ishchi suyuqlikning haddan tashqari qizishi kiradi, chunki korpus ikki baravar va atmosfera havosi bilan sovutish qiyin. Haddan tashqari issiqlik tufayli yog'ning ko'piklanishi va natijada ish samaradorligining bir zumda yo'qolishi ehtimoli katta – amortizator o'z vazifasini bajarishni to'xtatadi va nasos tufayli mashina yomon boshqariladi.

Keyingi minus-bu ikki quvurli amortizatorning katta og'irligi, shuningdek o'rnatish paytida qat'iy belgilangan joy – agar siz uni aylantirsangiz, ishlaydigan suyuqlik oqadi. Amortizatorning og'irligi burilmagan massa miqdoriga ta'sir qiladi. Yuklanmagan massa qancha ko'p bo'lsa, avtomobilning silliqligi va boshqarilishi shunchalik yomonlashadi.

Ikki quvurli amortizatorlarning ozgina yaxshilanishi tashqi bo'shliqni ozgina ortiqcha bosim bilan gaz bilan to'ldirish edi. Shunday qilib, ular ko'piklanish ehtimolini kamaytirdilar, chunki bu holda yog ' gaz yostig'iga "suyanadi".

Shlangi bitta quvurli gaz bilan to'ldirilgan amortizatorlar butunlay boshqa masala. Yog ' bilan to'ldirilgan bitta silindr, bir tomonlama valfli piston va gaz bilan to'ldirilgan va piston bilan qoplangan kichik bo'shliq.

Bir quvurli amortizator ikki quvurli amortizatorning barcha kamchiliklaridan mahrum. Kuchli ish paytida suyuqlik haddan tashqari qizib ketmaydi, chunki u atrof-muhitdan silindrning faqat bitta devori bilan ajralib turadi va mukammal soviydi. Bundan tashqari, u engilroq va hech bo'lmaganda yuqoriga, hech bo'lmaganda pastga o'rnatilishi mumkin.

Ammo tabiat qonunlari hech qaerga ketmaydi: siz biron bir joyda g'alaba qozonasiz, biron bir joyda yutqazasiz. Shuning uchun ikki quvurli amortizatorlarning afzalliklari bitta quvurli amortizatorlarning kamchiliklariga aylandi. Ikkinchisi korpusning mexanik shikastlanishiga nisbatan ancha qimmat va juda sezgir, shuning uchun ular bilan mashinani ishlatish unchalik katta bo'lmasa ham, qimmatroq.

Avtomobil amortizatorining dizaynini bilib, suspenziyaning ishlashi yo'l qoplamasining turi va sifatiga bog'liqligini tushunish oson. Shuning uchun, 20-asrning oxirida muhandislar optimal ishlashni tanlashga imkon beradigan sozlanishi amortizatorlar ustida ishlay boshladilar. Bunday dizaynlarning bir nechta turlari mavjud:

Afzalliklari: avtomobil qulay bo'lib qoladi va yo'l qoplamasining sifatidan qat'i nazar, mukammal boshqaruvni saqlab qoladi.

Kamchiliklari: sozlanishi amortizator odatdagidan 2-3 baravar qimmat turadi va mashinaning burilmagan massasini oshiradi. Agar rejim noto'g'ri tanlangan bo'lsa, to'xtatib turish yomonlashadi.

Qaysi amortizatorlarni tanlash kerak?

1. Past sifatli yo'llarda o'lchovli harakatlanish uchun — gidravlik ikki quvurli.
2. O'rtacha sifatli qoplamada tez harakatlanish uchun — gazni qo'llab-quvvatlaydigan ikki quvurli.
3. Yaxshi yo'llarda tez yurish uchun-bitta quvurli gaz moyi.
4. Sozlanishi amortizatorlar ko'p qirrali variant. Ammo ularning o'rnatilishi avtomobilning dizayni bilan ta'minlanishi kerak.